چگونه زنان می‌توانند بين کار و زندگی تعادل ايجاد کنند؟

زنان مي‌توانند با تعيين اولويت ها و مرزها، برقراری ارتباط موثر، استفاده ازساعات کاری انعطاف پذير، انجام تمرينات مربوط به مراقبت از خود و استفاده از حمايت و همکاری افراد درجه يک در صورت نياز، می‌توانند به تعادل بين کار و زندگی دست يابند که برای خودشان و هم عزيزانشان مفيد باشد. اما آنچه که مهم است و بايد به ياد داشته باشيد که تعادل يک فرآيند پويا است و ممکن است از يک روز به روز ديگر متفاوت به نظر برسد.

چگونه سازمانها وصاحبان کسب وکار به زنان شاغل برای رسيدن به تعادل بين کار و زندگی کمک کنند؟

از انجا که زنان در محيط کار هر روز با موانع مختلفی روبرو می‌شوند که بسياری از اين مشکلات ديده نمی‌شود. سازمانها و صاحبان کسب و کار از طريق ايجاد ساعات کاری منعطف و کمک به ايجاد يا حمايت از برنامه های يادگيری و توسعه برای زنان، تشويق بانوان در جهت ارتقاء مهارتهايشان، و همچنين حمايت از همکاران زن برای قرار گرفتن در نقش های رهبری واطمينان نسبت به اينکه آنها در رسيدن به اهداف با موانعی دشوار روبرو نيستند می‌توانند به زنان شاغل در راه رسيدن به تعادل ميان کار و زندگی کمک کنند.

چرا تعادل بين کار وزندگی برای زنان بسيار ضروری است؟

١.داشتن بدن و ذهن سالم تر

اولين و شايد حياتی ترين دليل، سلامت جسم و روان زنان است. با تحقيقاتی که از اين ادعا حمايت می‌کنند، تعادل بين زندگی حرفهای و شخصی بانوان می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت آنها را تحت تاثير قرار دهد.

٢. زندگی پربارتر

تحقق موفقيت در زندگی حرفهای و شخصی زمانی حاصل می‌شود که زنان بتوانند تعادل رضايت بخشی بين کار و زندگی را ايجاد کنند. زن امروزی بسيار فراتر از يک کارمند يا مادر يا همسر است. او همه اين عناوين و اغلب، حتی بيشتراست. امروزه زنان گامهای مهمی‌در فعاليتهای اجتماعی برمی‌دارند، خانواده تشکيل می‌دهند و فرصتهايی را برای انجام فعاليتهای اجتماعی ايجاد می‌کنند که باعث شادی آنها می‌شود.

ايجاد تعادل بين کار و زندگی شخصی ممکن است کاری مشکل به نظر برسد، اما با استراتژی های مناسب، می‌توان به ايجاد يک زندگی هماهنگ و رضايت بخش نزديک‌تر شد.

بانوان شاغل عزيزبه ياد داشته باشيدکه ايجاد تعادل بين کار وزندگی ، يک دوی سرعت نيست، بلکه يک ماراتن است و هر بار يک قدم بايد برداريد.

گردآورنده: فریبا اثني عشري (فریبا کمالی)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.