چگونه در شغل و زندگي خود اميدواري ايجاد كنيم؟

از آنجا كه زندگي امروزه بسيار پيچيدهتر و شلوغتر از دهه‌هاي قبل شده است. از اين رو، موانع زيادي نيز بر سر راه موفقيت انسان قرار گرفته‌اند. بنابراين، صرف داشتن هدف نمي‌تواند فرد را به موفقيت برساند. آنچه مهم است اين است كه نيرويي براي دستيابي به هدف باشد. اين نيرو همان اميد است. در زبان عاميانه تعريف اميد اغلب اشتباها به عنوان آرزو انديشي تعبير مي‌شود.

“اميدوارم ثروتمند شوم.”

“اميدوارم ارتقا پيدا كنم.”

“اميدوارم ازدواج كنم.”

به گفته دكتر سي آر اسنايدر، روانشناس مشهور جهان، اين يك باور است كه مي‌توانيم مسيري براي رسيدن به اهداف خود ايجاد كنيم. وقتي ما انسانها چيزي را آرزو مي كنيم، آن را به شانس يا اتفاق موكول مي‌كنيم. اما وقتي اميدواريم، اهدافي را تعيين ميكنيم و تلاش ميكنيم و به آنها ميرسيم. ما وقتي مي خواهيم ثروتمند شويم، مسيري را براي يافتن شغل پردرآمد تعيين مي‌كنيم كه ما را ثروتمند ميكند.

در اين مقاله چند تاكتيك براي افزايش اميد در محل كار و خانه، داشتن يك زندگي شادتر و سالمتر، با عملكرد بالاتر آمده است.

نكاتي براي ايجاد مهارتهاي اميد در شغل و زندگي

١يك هدف براي خودتان مشخص كنيد.

چه چيزي را تاكنون به تعويق انداختهايد؟ خود را مجبور كنيد آن كار را انجام دهيد و تلاش كنيد ظرف يك هفته كار خود را تكميل كنيد.

٢هرگام به سمت دستيابي به هدف، يك موفقيت است.

هر قدم كه شما به سمت هدف خود برميداريد يك موفقيت است و حتي يك گام كوچك هم بايد برايتان مهم باشد.

٣قدرداني كنيد.

اميد مسري است. شروع به انتشار آن كنيد. يك يادداشت قدرداني از نزديكان روي ميز كار يا يخچال بگذاريد ببينيد چه اتفاقي مي‌افتد.

٤استراحت كنيد.

وقتي براي رسيدن به اهداف تلاش ميكنيد در نظر داشته باشيد كه وقتي فراتر از توان تلاش ميكنيد نياز به استراحت هم داريد. گاهي اوقات مجبور هستيد يك روز را بخاطر سلامت جسم و روان مرخصي بگيريد و انرژي بگيريد .

٥به آينده دلگرم و خوش بين باشيد.

اگر در راه رسيدن به اهداف شكست خورديد، به توصيه درياسالار ويليام مكريون توجه كنيد: “اگر تصادفاً روز بدي را سپري كرديد، دلگرم باشيدكه فردا روز بهتري خواهد بود.”

گردآورنده: فریبا اثني عشري (فریبا کمالی)

كليد واژه:

اميدوار بودن,اميد در زندگي,ايجاد انگيزه,اميد به آينده شغلي,زندگي شاد,راه موفقيت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.